گندم را برای دانه می کارند نه برای کاه حاصل از آن
هر چند کاه هم خوب است و فایده و ارزش زیادی دارد
اما هدف از کشت و کار و کشاورزی کاه نبوده بلکه گندم بوده
منظور ؟
عبادت ها و مناسک مذهبی آثار مادی و جانبی زیادی دارند اما هدف از انجام عبادات آن آثار جانبی نیست بلکه عبادت و اطاعت از خالق یگانه است
مثلا ؟
روزه برای سلامت جسم و روح و افزایش اراده مفید است
نماز هم دارای فواید جسمی و روحی است
همینطور هم سایر عبادات و مناسک مذهبی
بنابراین
اصل در انجام عبادات اطاعت خدا و به جا آوردن مراتب عبودیت و بندگی است
خب
وقتی در زمان طولانی به جای اصل موضوع یعنی عبودیت و بندگی و اطاعت خدا به نام جذب و توجیه بعضی افراد بر روی موارد جانبی و توجیهات فرعی تکیه کنیم اصل موضوع فراموش میشه و تازه اون آثار جانبی از راههای دیگه هم قابل دسترسی هست و بعد از مدتی این استدلال ما هم بی اثر میشه
بترسید از انقلاب مستضعفین
«این نمى شود که همان مسائل زمان طاغوت حالا هم اجرا بشود. یک دسته آن بالاها بنشینند مُرفَّه و هرچه بخواهند هرزگى بکنند، یک دسته هم این زاغه نشینهاى تهرانى، که همهتان مى بینید… اگر خداى نخواسته جمهورى اسلامى نتواند جبران کند این مسائل اقتصادى را، که اول مرتبهی زندگى مردم است، و مردم مأیوس بشوند از جمهورى اسلامى و مأیوس بشوند از اینکه اسلام هم براى آنها بتواند در اینجا کارى انجام بدهد، اگر در این محیط یک انفجار حاصل بشود، دیگر نه من و نه شما و نه هیچ کس، نه روحانیت و نه اسلام، نمىتواند جلویش را بگیرد.» (صحیفه امام، ج۱۰، ۳۳۴)
و ما چه کردیم ؟
باغبانی پیرم که به غیر از گل ها از همه دلگیرم
کوله ام غرق غم است
آدم خوب کم است
عده ای بی خبرند
عده ای کور و کرند و گروهی پکرند
معذرت میخواهم عده ای نیز خرند
دلم از این همه بد میگیرد
و چه خوب آدمی می میرد
پ ن : نمیدونم شعر از کیه هر چی هم گشتم هیچ کس ننوشته از کیه بهرحال با اجازه از شاعر محترم