گفتمان

فقط چند لحظه کنارم بشین فقط چند لحظه به من گوش کن

گفتمان

فقط چند لحظه کنارم بشین فقط چند لحظه به من گوش کن

شمر امروزت را بشناس



نظق تاریخی استاد علیه صهیونیسم در عاشورای سال 1390 قمری برابر با اسفند 1348 شمسی که به دستگری ایشان انجامید فراموش ناشدنی است و جا دار که در اینجا به بخشی از آن پرداخته شود ایشان فرمودند :

 

می‏خواهی در نزد پیغمبر خدا ارزش پیدا کنی ؟ با عمل کردن به این اصل در نزد خدا و پیغمبر خدا ارزش پیدا کنی ؟ با عمل کردن به این اصل در نزد خدا و پیغمبر ارزش پیدا کن . اگر می‏خواهی در نزد ملل جهان ارزش پیدا کنی که هم بلوک شرق روی تو حساب کند و هم بلوک غرب ، سرنوشت تو را او در اختیار نگیرد و او برای تو تصمیم نگیرد ، امر به معروف و نهی از منکر داشته باش ، همبستگی و همدردی داشته باش ، اخوت و برادری اسلامی‏ را زنده کن ، از بی خبری پرهیز کن ، از ضعف پرهیز کن ، از لاابالی‏گری‏ پرهیز کن . این برنامه‏های بی‏خبری و لاابالی گری برای چیست ؟ برنامه بی خبری برای اینست که آگاه نباشی ، نفهمی ، ندانی ، و برنامه لاابالی‏گری برای اینست که ضعیف باشی ، قدرت‏ نداشته باشی .

 

اگر می‏خواهیم به‏ خودمان ارزش بدهیم ، اگر می‏خواهیم قیمت پیدا کنیم ، اگر می‏خواهیم در نزد خدا و پیغمبر خدا محترم باشیم ، در نزد ملل جهان محترم باشیم ، باید این اصل را زنده کنیم .

 

اگر پیغمبر اسلام زنده می‏بود امروز چه می‏کرد ؟ درباره چه مسئله‏ای‏ می‏اندیشید ؟ والله و بالله قسم می‏خورم که پیغمبر اکرم در قبر مقدسش‏ امروز از یهود می‏لرزد . این یک مسئله دو تا چهار تاست . اگر کسی نگوید ، گناه کرده است من اگر نگویم و الله مرتکب گناه شده‏ام ، و هر خطیب و واعظی اگر نگوید مرتکب گناه شده است .

 

گذشته از جنبه اسلامی ، فلسطین چه‏ تاریخچه‏ای دارد ؟ قضیه فلسطین مربوط به دولتی از دولتهای اسلامی هم نیست‏ ، مربوط به یک ملت است ، ملتی که او را به زور از خانه‏اش بیرون‏ کرده‏اند .

 

تاریخچه فلسطین چیست ؟

 

مدعی هستند که در سه هزار سال پیش دو نفر از ما ، داود و سلیمان برای‏ مدت موقتی در آنجا سلطنت کرده‏اند . تاریخ را بخوانید ، در تمام این‏ مدت دو سه هزار ساله ، کی بوده است که سرزمین فلسطین به یهود تعلق‏ داشته است ؟ کی بوده است که بیشتر سرزمین فلسطین مال ملت یهود باشد .

آیا بیشتر سرزمین فلسطین از آن ملت یهود است ؟ قبل از اسلام هم مال آنها نبود ، بعد از اسلام هم مال آنها نبود . روزی که مسلمین فلسطین را فتح‏ کردند ، فلسطین در اختیار مسیحیها بود ، نه در اختیار یهودیها . و اتفاقا مسیحی‏ها که با مسلمین صلح کردند یکی از مواردی که در صلحنامه گنجاندند این بود که شما یهود را در اینجا راه ندهید . گفتند : ما با شما زندگی‏ می‏کنیم ولی با یهود زندگی نمی‏کنیم . چطور شد که یکدفعه نام وطن یهودی به‏ خود گرفت ؟ یکی از قضایائی که کارنامه قرن ما را تاریک می‏کند ( این‏ قرنی که به  دروغ نام حقوق بشر ، نام آزادی ، نام انسانیت بر آن گذاشته‏اند ) همین‏ قضیه است .

 

 یهودیهای دنیا بعد از اینکه از ملتهای غیر مسلمان زجر و شکنجه و آزار می‏بینند ( در روسیه ، آلمان ، و بسیاری از نقاط دنیا( بزرگانشان می‏نشینند می‏گویند تا وقتی که ما در اطراف دنیا متفرق هستیم ، در هر جا اقلیتی هستیم ، سرنوشت ما همین است . ما باید مرکزی را انتخاب کنیم و همه‏مان آنجا جمع شویم ، اتباع مذهب یهود آنجا جمع شوند . اول هم جایی را که فکر نمی‏کنند ، فلسطین است ، جاهای دیگر را فکر می‏کنند ، بعد جنگ بین الملل اول پیش می‏آید ( البته من خلاصه‏اش را عرض می‏کنم ، می‏توانید کتابهائی را که در این زمینه نوشته شده است ، بخوانید . ) متفقین با عثمانیها می‏جنگند . من نمی‏خواهم از عثمانیها دفاع کنم ، ولی هر چه بود ، حکومت واحدی بود . اگر ظالم هم بود ، بالاخره واحد بود . اعراب‏ ساده لوح از حکومت عثمانی به ستوه آمده بودند . تحریک متفقین را پذیرفتند . از داخل ، علیه حکومت عثمانی جنگیدند به وعده اینکه به خود آنها در مقابل عثمانیها استقلال بدهند

 

. انگلیس‏ها به اینها قول قطعی دادند که ما به شما استقلال می‏دهیم به شرط اینکه به نفع ما با عثمانیها بجنگید . این بیچاره‏ها جنگیدند . در خلالی که‏ این بدبختیهای نادان ناآگاه داشتند با دولت تا حدودی اسلامی خودشان‏ می‏جنگیدند ، انگلستان قول و قرار خودش را با حزب صهیونیسم که تازه‏ تشکیل شده بود محکم کرد که فلسطین را می‏دهیم به شما در قلب کشورهای‏ اسلامی . جامعه ملل به وجود می‏آید ( عدالت را ببینید ! ) و تصویب می‏کند که در دنیا ملتهایی هستند ( مخصوصا ملتهایی که از عثمانی جدا شده‏اند ) که‏ چون رشد ندارند ، ما باید بر ایشان سرپرست معین بکنیم تا اینها را اداره‏ بکنند . یعنی در واقع می‏خواستند ارثیه عثمانیها را تقسیم بکنند . قسمتی‏ از آن را دادند به فرانسه ، قسمتی را دادند به انگلستان و . . . از جمله‏ جاهایی که انگلستان گرفت فلسطین بود . گفت من قیم و سرپرست شما هستم ، رسما شد کفیل . بعد به صهیونیستها وعده داد ( وعده معروف بالفور ) که من‏ اینجا را به شما می‏سپارم .


"
صهیونیستها " یعنی یهودیانی که دهها قرن بود که در گوشه‏های دیگر دنیا زندگی می‏کردند و از نژادهای دیگر بودند . من خودم فکر می‏کردم که‏ یهودیان موجود همه از نسل اسرائیلند ، حالا می‏بینم تاریخ تشکیک می‏کند ، می‏گوید این حرف دروغ است . بسیاری از یهودیها اصلا از نسل اسرائیل‏ نیستند ، جامع مشترکشان فقط مذهب است و بس . حتی نژادشان هم خالص‏ نمانده است . یهودیانی که در اطراف و اکناف دنیا زندگی می‏کردند ، فقط به دلیل اینکه فرنگیها به اینها زجر داده‏اند و اینها دنبال نقطه‏ای‏ می‏گردند که آنجا جمع شوند ، و به دلیل اینکه مردم خیانت پیشه‏ای هستند ، و به دلیل اینکه کتاب مقدسشان به آنها اجازه داده که اگر به سرزمینی‏ رفتید ، رحم نباید در شما وجود داشته باشد و از هیچ وسیله‏ای برای پیشبرد هدفتان امتناع نکنید ، بعد که انگلستان وسیله مهاجرتشان را فراهم کرد به‏ این سرزمین مهاجرت کردند و زمینها را خریدند در حالی که یهودی بومی در فلسطین بیش از پنجاه هزار نفر نیست که الان هم آن بیچاره‏ها در بدبختی‏ فوق العاده‏ای زندگی می‏کنند . یعنی یهودیان اروپائی و آمریکایی که آمدند ، از جمله بدبختیهایی که به وجود آورده‏اند اینست که سربار یهودیان اصلی‏ هستند که حق دارند در آنجا زندگی کنند . یک عده روشنفکر در میان اعراب بود ، قیام کردند ، انقلاب کردند . اینها را کشتند ، اعدام کردند ، به دار کشیدند . مرتب یهودیها را فرستادند ، همینکه عده زیاد شد ، اسلحه زیادی هم در میانشان پخش کردند ، بعد اینها افتادند به جان مسلمانان بومی ، کشتند و زدند و بعد هم آواره‏ کردند . پشت سر یکدیگر از کشورهای اروپائی مهاجرت می‏شد ، آمدند و آمدند

 

. این یهودیانی که شما امروز اسمشان را می‏شنوید : موشه دایان ، زلی اشکول‏ ، گلدامایر ، زهر مار ، آخر ببینید اینها از کجای دنیا آمده‏اند ؟ مدعی‏ هستند که این سرزمین ، سرزمین ماست . امروز در حدود سه میلیون نفر مسلمان آواره از خانه و زندگیشان هستند . هدف مگر تنها همین است که یک‏ دولت کوچک در آنجا تشکیل شود ؟ خیلی اشتباه کرده‏اید ، خیلی همه اشتباه‏ می‏کنیم . او می‏داند که یک دولت کوچک بالاخره نمی‏تواند آنجا زندگی کند ، یک اسرائیل بزرگ که دامنه‏اش از این طرف شاید تا ایران خودمان هم‏ کشیده شود .


به قول عبدالرحمن فرامرزی : این اسرائیلی که من می‏شناسم ، فردا ادعای‏ شیراز را هم می‏کند می‏گوید : شاعرهای خود شما همیشه در اشعارشان اسم شیراز را گذاشته‏اند ملک سلیمان . هر چه بگویی آقا ! آن تشبیه است ، می‏گوید سند از این بهتر هم می‏خواهید ؟ مگر ادعای خیبر را که نزدیک مدینه است ، ندارند ؟ مگر " روزولت " به پادشاه وقت عربستان سعودی پیشنهاد نداد که شما بیایید این شهر را به اینها بفروشید ؟ مگر اینها ادعای عراق‏ و سرزمینهای مقدس شما را ندارند ؟

 

والله و بالله ما در برابر این قضیه‏ مسئولیم . به خدا قسم مسئولیت داریم . به خدا قسم ما غافل هستیم . و الله قضیه‏ای که دل پیغمبر اکرم را امروز خون کرده است ، این قضیه است . داستانی که دل حسین بن علی را خون کرده ، این قضیه است .

 

اگر می‏خواهیم‏ به خودمان ارزش بدهیم ، اگر می‏خواهیم به عزاداری حسین بن علی ارزش‏ بدهیم ، باید فکر کنیم که اگر حسین بن علی امروز بود و خودش می‏گفت برای‏ من عزاداری کنید ، می‏گفت چه شعاری بدهید ؟ آیا می‏گفت بخوانید : " نوجوان اکبر من " یا می‏گفت بگوئید : " زینب مضطرم الوداع ، الوداع " ، چیزهایی که من ( امام حسین ) در عمرم هرگز به اینجور شعارهای پست و کثیف ذلت آور تن ندادم و یک کلمه از این حرفها نگفتم ؟ !

 

اگر حسین بن‏ علی بود می‏گفت اگر می‏خواهی برای من عزاداری کنی ، برای من سینه و زنجیر بزنی ، شعار امروز تو باید فلسطین باشد . شمر امروز موشه دایان است . شمر هزار و سیصد سال پیش مرد ، شمر امروز را بشناس . امروز باید در و دیوار این شهر با شعار فلسطین تکان می‏خورد .

 

هی دروغ در مغز ما کردند که‏ آقا این یک مسئله داخلی است . مربوط به عرب و اسرائیل است . باز به‏ قول عبدالرحمن فرامرزی : اگر مال اینهاست و مذهبی نیست ، چرا یهودیان‏ دیگر دنیا مرتب برای اینها پول می‏فرستند ؟


ما چه جوابی در مقابل اسلام و پیغمبر خدا داریم ؟ آیا چند روز پیش در روزنامه نخواندید که در سال گذشته یهودیان سایر نقاط دنیا ، نه یهودیانی‏ که فعلا شناسنامه اسرائیلی دارند ، پانصد میلیون دلار برای اینها فرستادند که با این پولها فانتوم بخرند ، بمب‏ بریزند بر سر مسلمانان .


شنیده‏ام یهودیان ایران خودمان در سال گذشته معادل پول دو فانتوم‏ فرستادند . سی و شش میلیون دلار پول از یهودیان ایران خودمان برای آنها به عنوان کمک رفت . و من آن یهودیها را به عنوان اینکه یهودی هستند ، ملامت نمی‏کنم ، ما خودمان را باید ملامت کنیم ، او به همکیشش کمک کرده‏ است ، با کمال افتخار پول می‏فرستد ، رسیدش هم از موشه‏دایان می‏آید و آن‏ را در بازار هم نشان می‏دهد ، می‏گوید بیا رسیدش را ببین . مگر همین دو سه‏ شب پیش ننوشتند ( من بریده‏اش را از " اطلاعات " دارم ) که الان فقط یهودیان مقیم امریکا روزی یک میلیون دلار به اسرائیل کمک می‏کنند ؟ !


آنوقت تلاش ما مسلمین در این زمینه چه بوده است ؟ به خدا خجالت دارد ما خودمان را مسلمان بدانیم ، خودمان را شیعه علی بن ابی طالب بخوانیم .

 

اصلا من باید بگویم بعد از این داستانی را که ما از علی بن ابی طالب نقل‏ می‏کنیم ، حرام است که دیگر در منابر نقل کنیم که : روزی علی بن ابی‏ طالب شنید دشمن به کشور اسلامی حمله کرده است ، و هذا اخو غامد و قد وردت خیله الانبار . بعد فرمود : شنیده‏ام زینت یک زن مسلمان یا زنی که‏ در حمایت مسلمانان است را گرفته‏اند . شنیده‏ام دشمن ، سرزمین مسلمین را غارت کرده است ، مردانشان را کشته است ، اسیر کرده است ، متعرض زنان‏ آنها شده است ، زیورها را از گوش و دست زنها جدا کرده است . بعد همین‏ علی بن ابی طالب که ما اظهار تشیع او را می‏کنیم و نسبت به او حساسیتهای‏ بی معنی و دروغین نشان می‏دهیم گفت : « فلو ان امرءا مسلما مات من بعد هذا اسفا ما کان به ملوما بل کان به عندی جدیرا » (نهج البلاغه ، خطبه . 27) . اگر یک مرد مسلمان با شنیدن این خبر دق کند و بمیرد سزاوار است و مورد ملامت نیست .


آیا ما وظیفه نداریم که کمک مالی به آنها بکنیم ؟ آیا اینها مسلمان‏ نیستند ، عزیزان ندارند ؟ آیا اینها برای حق مشروع بشری قیام نمی‏کنند ؟

 

کیست که امروز منکر شود که فلسطینیهای آواره حق بازگشت به وطن خود را ندارند ؟

 

من در سفر مکه بعضی از اینها را دیدم . یک جوانهائی ! فقط می‏گفتند : دماء الشهداء ، ما امیدمان فقط به خون شهدایمان است . افرادی‏ در میان آنها هستند که والله برای لباسشان محتاجند و برهنه می‏جنگند . اگر هفتصد میلیون جمعیت مسلمان دنیا ، هر فرد روزی یک ریال بدهد ، در سال‏ نزدیک به سیصد میلیارد دلار می‏شود . اگر فقط مردم ایران که بیست و پنج‏ میلیون نفر هستیم ( در زمان سخنرانی شهید مطهری)  و نود و هشت درصد ما مسلمان است ، هر فرد روزی یک‏ ریال به فلسطینیها کمک کند ، در سال حدود نود میلیون تومان می‏شود . اگر یک عشر مسلمانان هم هر کس روزی یک ریال کمک کند در سال نه میلیون‏ تومان می‏شود

 

 . « فضل الله المجاهدین باموالهم و انفسهم (سوره نساء ، آیه . 95  ) الذین‏ آمنوا و هاجروا و جاهدوا فی سبیل الله باموالهم و انفسهم »( سوره توبه ، آیه . 20 )

 

  به وسیله مال که می‏توانیم کمک کنیم . والله این انفاق واجب است ، مثل نماز خواندن و روزه گرفتن واجب است . اولین سئوالی که بعد از مردن‏ از ما می‏کنند همین است که در زمینه همبستگی اسلامی چه کردید ؟ پیغمبر فرمود : « من سمع مسلما ینادی یا للمسلمین فلم یجبه فلیس بمسلم » ( 1 ) هر کس بشنود صدای مسلمانی را که فریاد می‏کند یاللمسلمین مسلمانان به‏ فریاد من برسید ، و او را کمک نکند ، دیگر مسلمان نیست ، من او را مسلمان نمی‏دا نم . چه مانعی دارد که ما برای اینها حساب باز کنیم ؟ چه‏ مانعی دارد که مقدار کمی از درآمد خودمان را اختصاص به اینها بدهیم ؟ چرا یهودیان دنیا حتی یهودیان ایران کمک بکنند و ملتهای دیگر آنها را حسین کنند ، بارک الله بگویند ، ملت بیدار بگویند : ولی ما نکنیم ؟ مردم بیدار آن مردمی هستند که فرصت شناس باشند ، دردشناس باشند ، حقایق شناس باشند .

من وظیفه خودم را عمل کردم . وظیفه من فقط گفتن بود و خدا می‏داند جز تحت فشار وجدان و وظیفه خودم چیز دیگری نبود . این کمک مالی را وظیفه‏ شما می‏دانم . و وظیفه خودم و هر خطیب و واعظی می‏دانم که این را بگوید ، بر هر خطیب و واعظی من واجب می‏دانم که چنین حرفی را بزند . مراجع تقلید بزرگی مثل آیت الله حکیم و دیگران رسما فتوی داده‏اند که کسی که در آنجا کشته می‏شود ، اگر نماز هم نخواند شهید در راه خداست .

 

پس بیائیم به خودمان ارزش بدهیم ، به کار و فکر خودمان ارزش بدهیم ، به کتابهای خودمان ارزش بدهیم ، به پولهای خودمان ارزش‏ بدهیم ، خودمان را در میان ملل دنیا آبرومند بکنیم . علت اینکه دولتهای‏ بزرگ جهان چندان درباره سرنوشت ما نمی‏اندیشند ، اینست که معتقدند مسلمان غیرت ندارد . آمریکا را فقط همین یکی جری کرده است . می‏گوید مسلمان جماعت غیرت ندارد ، همبستگی و همدردی ندارد .

 

می‏گوید یهودی که‏ برای پول می‏میرد، جز پول چیزی نمی‏شناسد، خدایش پول است ، زندگیش پول‏ است ، حیات و مماتش پول است ، به یک چنین مسئله حساسی که می‏رسد روزی‏ یک میلیون دلار به همکیشانش کمک می‏کند ولی هفتصد میلیون مسلمان دنیا کوچکترین کمکی به همکیش خود نمی‏کنند


!


پی نوشت :

1- استاد مطهری حسابی بانکی به نام خود و علامه طبابایی و آیت الله سید ابوالفضل زنجانی گشودند و این امر را در یک سخنرانی با عنوان احیای تفکر اسلامی اعلام کردند که پس از ان دستگیر شدند و مورد بازجویی قرار گرفتند .


لاریجانی و مواضع چن پهلو


سلام

یکی رفته بود تحقیق  در مورد یه بنده خدا

به یکی از هم محله ای های ایشون رسید و گفت نظرتون درباره ش چیه

بنده خدا هم میخواست هوای اونو داشته باشه هم دروغ نگه 

گفت خیلی بچه خوبیه معتقد و مذهبی  البته من خودم تا حالا نماز خوندنش رو ندیدم  ولی روزه خوردنش رو چرا دیدم


حالا نقل این جناب علی خان لاریجانیه 

اظهارات معظم ایشون رو ملاحظه بفرمایید 

من که حال کردم  دو پهلو صحبت کردن رو بعد میگن طرف خاموش فتنه بوده 

بیا اینجا که دیگه خاموش نبود . همون خاموش می بود بیشتر به نفع نظام بود




علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار و تجلیل از خبرنگاران پارلمانی در محل کمیسیون تلفیق گفت: وضعیت فعلی کشور را باید با دوران پایانی جنگ ۸ ساله مقایسه کرد.

وی اظهار داشت: مسئله ای مانند مذاکرات پس از جنگ در دوران انقلاب کمتر داشته ایم.

لاریجانی ادامه داد: بعد از انقلاب مسائل و مشکلات زیادی مانند جنگ و تحریم ها فراروی ملت ایران وجود داشت و اگر بخواهیم موقف فعلی را با دوره ای از انقلاب مقایسه کنیم باید آن را با دوران اواخر جنگ مقایسه کنیم.

وی تاکید کرد: قطعنامه ۵۹۸ چنین موقفی بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: پس از انقلاب ما مسائل زیادی داشتیم، اما زندگی ما پس از انقلاب همیشه با این موضوعات عجین بوده است.

وی تاکید کرد: باید وضعیت فعلی را با اواخر جنگ و صدور قطعنامه ۵۹۸ مقایسه کنیم. قطعنامه ۵۹۸ موضوع حساسی بود که جامعه از شرایطی به شرایط دیگر عبور کرد.

لاریجانی گفت: در مساله هسته ای توافقی که صورت گرفته در چنین گذری قرار دارد و جامعه ما از ۱۲ سال چالش وارد صحنه دیگری می شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با ناحق دانستن این چالش افزود: در صحنه بین‌المللی بی‌رحمی زیادی است. مگر جنگ ۸ ساله علیه ایران جنگ حقی بود، جنگ علیه ایران، جنگ ناحقی بود و قطعنامه ۵۹۸ بعد از شرایط مختلف در جنگ فراز دیگری را برای انقلاب تعریف کرد.

وی اضافه کرد: در مساله هسته ای هم پس از ۱۲ سال چالش سنگین، ما به مقطعی جدید رسیدیم. این را باید درک کرد که وضعیت فعلی مقطع جدیدی است.

لاریجانی با طرح این سوال که آیا این مسیر درست طی شده است یا خیر، گفت: همیشه می شود این موضوع را تحلیل کرد، اما باید بدانیم طی این ۱۲ سال با دقت حرکت ما زیر ذره‌بین بوده است، این طور نبوده که مقاطعی که با غرب تعاملاتی داریم و یا زمانی که ایستادگی می کردیم، یک کار سرسری بوده باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: پشت هر مرحله ای از مذاکرات مدت ها فکر شده است. در این مقطع، یعنی در مقطع فعلی که ایران مذاکرات را جدی‌تر دنبال کرد، این اقدام از یک نگاه تاکتیکی صورت نگرفت، بلکه در جلسات مختلفی بحث شد که چرا ما باید پیشنهاد مذاکرات جدید را بپذیریم.

لاریجانی تصریح کرد: اینکه مذاکرات با چه چارچوبی پذیرفته شده و چگونه هدایت شود، مورد تحلیل و بررسی زیادی قرار گرفت. مجموعا در نظام تمام ابعاد آن مورد توجه قرار گرفت و تصمیم گرفتیم مذاکرات را از این مسیر ادامه دهیم.

وی با اشاره به فراز و فرودهای مذاکرات هسته ای گفت: اینطور نبود که مذاکرات با پیشنهادات سطحی و گفت و شنود راحت انجام شود، به نظر من در طول تاریخ پس از انقلاب مذاکرات هسته ای، جزء سخت ترین مذاکرات بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی مذاکرات هسته ای را بسیار پرتنش خواند و ادامه داد: بارها مذاکرات به کشور بازگشت، در مورد آن بحث و بررسی صورت گرفت و دوباره مذاکرات از سنخ دیگری پیگیری شد. اینطور نبود که جاده یکطرفه باشد.

لاریجانی افزود: مذاکرات هسته ای گفتگوی بسیار پرچالشی بود و آنچه امروز روی کاغذ می بینید، وجهی از آن است البته چارچوب های اصلی همین است.

وی با طرح این سوال که آیا توافق خاتمه کارها است، عنوان کرد: این توافق خاتمه یک دوره است، اما آغاز دوره ای پرمساله است. اینطور نیست که این مذاکرات حتی اگر در ایران تصویب شود، راه شوسه ای باشد، نه اینطور نیست، مسیر پس از مذاکرات، مسیری پرمساله خواهد بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: همان موجودات موذی که ۱۲ سال با ایران چالش داشتند، در مقابل این سند نیز رفتارهای موذیانه خواهند داشت.

لاریجانی اظهار کرد: جنجالی که الان در مساله پارچین ایجاد کردند، جنجالی واقعا تصنعی است و علت ایجاد آن تاثیرگذاری در تصمیم گیری صحنه بین الملل است و حل دغدغه‌های خودشان در آمریکا.

وی اضافه کرد: به هر حال پارچین منطقه مهمی است. اینکه در پارچین رفت و آمدهایی وجود دارد، آن را وصل کنند به داخل پادگان و سر و صدا راه بیاندازند، امری طبیعی نیست و داستانی است که می خواهند تاثیر بگذارند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تردیدی وجود ندارد که رژیم صهیونیستی از این مذاکرات بسیار ناراحت است و بنا دارد در این راستا پول هایی نیز خرج کند.

لاریجانی گفت: ما باید کاملا وقوف داشته باشیم که مسیر پس از مذاکرات، مسیری جدید با چالش های نو است که باید ابعاد آن را مورد توجه قرار داد.

وی با تاکید بر اینکه باید سند برجام را خوب بفهمیم، عنوان کرد: باید در تبیین برجام با صداقت عمل کنیم. تبعا در این سند داد و ستد رخ داده است و کسی نمی گوید که به حداکثر موضوعات مورد نظر خود در این سند دست یافته ایم.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در سند برجام نکات اصلی مورد نظر ایران حفظ شده است که اول حفظ غنی سازی و دوم برداشته شدن تحریم ها است که تبعا حواشی دارد.

لاریجانی با بیان اینکه سوال برخی این است که آیا می توان پس از توافق به غنی سازی ادامه داد؟ گفت: این اولین باری است که کشورهای گردن کلفت در جهان پذیرفته اند که ایران غنی سازی داشته باشد. البته یک مقدار سطح غنی سازی محدود شده است که این موضوع نیز پیچیدگی هایی دارد که آیا ما امروز با مجموع مختصات فنی که در اختیار داریم این حد غنی سازی برای ما فشاری جهت ایجاد محدودیت است.

وی ادامه داد: نمی خواهم بحث را باز کنم اما می دانم برای ایران این موضوع تبعات ضرر آمیزی ندارد. ما غنی سازی را در ایران تثبیت کردیم، همان کشورهایی که می خواستند پیچ و مهره های غنی سازی را بردارند، همان ها می گویند ما نتوانستیم از دست یابی ایران به فناوری هسته ای جلوگیری کنیم.

لاریجانی توافق را دستاوردی مهم برای ایران خواند و گفت: ما باید قدر کاری که کرده ایم را بدانیم. همیشه در این شرایط نمی مانیم. در همین سند آمده که پس از یک مدتی ایران به سمت صنعتی شدن می رود و اینکه چرا ما این مدت زمان محدودیت را پذیرفته ایم نیز دقت نظر فنی در آن وجود دارد. فکر می کنم در این موضوع ایران ورودی قوی داشت.

رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص برداشته شدن تحریم های اقتصادی گفت: برداشته شدن تحریم های اقتصادی در سند و قطعنامه آمده است. البته در برخی موارد لغو می شود اما در برخی موضوعات کشورها توانمندی بر لغو نداشتند و گفته اند متوقف می شود که این موضوع قابل درک است.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: سوال دیگری که مطرح است این است که آیا لغو تحریم ها محقق خواهد شد؟

وی با اشاره به اینکه بسیاری از سندها روی کاغذ می‌آید اما در عمل به درستی جلو نمی‌رود، گفت: باید هم بسترهای لازم برای اجرا را فراهم کنیم و هم تلاش کنیم که به درستی اجرا شوند؛ برای آینده باید مسیرهای مناسب برای ورود به سرمایه‌گذاری فناورانه فراهم شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به مذاکرات اخیر و جلساتی که پیرامون آن در مجلس برگزار شده است، گفت: در مذاکرات مختلفی که هم دولت و هم مجلس داشته، درباره این مساله بحث کردیم که در آینده مسیری را هموار کنیم که سمت و سوی اقتصادی داشته باشد؛ بخصوص از ظرفیت نیروی انسانی استفاده بهینه‌ای داشته باشیم و مدیران اجرایی، هدف‌های دور را ببینند.

لاریجانی با اشاره به اینکه یک بیماری مهم در سیستم دیوانی کشور داریم، افزود: سیستم دیوانی کشور بسیار حجیم است، با این وضع نمی‌توان امید زیادی به سرمایه‌گذاری داشت، بلکه باید چابک‌سازی را سرلوحه کار کشور قرار دهیم، این یک پوست‌اندازی در سیستم کشور است.

رئیس قوه مقننه با بیان اینکه پرسنل ما باید از یک رفتار به رفتار دیگری رو بیاورند، خاطرنشان کرد: حتما عده‌ای با این مساله مخالف هستند اما باید دید که آیا این مساله خوب است که ۹۰ درصد بودجه یک سال کشور صرف هزینه‌های جاری شود و هیچ تحرکی در کارهای عمرانی صورت نگیرد؟ باید در کارهای عمرانی و تولیدی، تحرک داشته باشیم.

وی گفت: علاقه‌مندی وجود دارد که مجلس ورود کرده و استخدام‌های جدید ایجاد کند؛ با این کار، بار کشتی این کشور را زیاد می‌کنیم، در حالی که باید به فهم مشترک برسیم که چگونه این سرمایه را به سمت سرمایه‌های فناور سوق دهیم.

لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسائل منطقه‌ای گفت: در شرایط فعلی با مسائل مختلفی در منطقه مواجه هستیم، گرفتار پدیده ناشی‌گری غربی‌ها در منطقه شده‌ایم؛ نشست‌هایی که غرب برای بحران سوریه برگزار می‌کند، نشان می‌دهد که تیزهوشی برای حل مساله سوریه وجود ندارد؛ از یکسو می‌گویند با داعش و النصره درگیر هستیم، اما از طرف دیگر، دیگران را می‌کوبند تا گروه‌های داعش و النصره را؛ این چه جور مبارزه‌ای است که غرب پیش گرفته است؟

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر آمریکا فکر می‌کند که می‌تواند با این شیوه‌ها سوریه را به لیبی جدید تبدیل کند، امکان‌پذیر نیست؛ این امر به نفع آنها هم نخواهد بود چون آسیب جدی به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: چنین وضعی را در یمن هم می‌بینیم که به بهانه حمایت از یک رئیس‌جمهور ورشکسته، دست به جنگ می‌زنند و می‌گویند می‌خواهیم با یک گروه تروریستی مبارزه کنیم، اما اینها با دست خود، جریان تروریستی را در منطقه نشر می‌دهند.

لاریجانی ادامه داد: تجربه ما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نشان داده که در جریان این اقدامات غرب، همواره یک گروه تروریستی جدید خلق شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران یک کشور مسئولیت است و درک آن از مسائل منطقه ملموس بوده، گفت: شرایط از نظر ما بسیار حساس بوده و با امنیت ملی و سرنوشت مسلمانان در منطقه مواجه است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسائل داخلی کشور، خاطرنشان کرد: اگر یک کشور چالش بین‌المللی را از یک مرحله وارد مرحله دیگری کرده است، برای مواجهه با مرحله جدید، به وفاق در داخل به طور جدی نیاز دارد.

رئیس قوه مقننه افزود: رسانه‌ها دعواهای کوچک در یک کشور مردم‌سالار را گاهی آنقدر بزرگ می‌کنند که مسائل مهمتر همچون موضوعات اقتصادی و فرهنگی دیده نمی‌شود.

لاریجانی گفت: امروز وظیفه سیاسی ما بیش از هر زمان دیگر، ایجاد وفاق ملی است که رسانه‌ها باید جامعه را به آن ترغیب کنند.

وی تصریح کرد: انتخابات پیش‌رو هم چالش‌های خود را دارد اما مساله ملی را باید به مسائل دیگر سبقت داد.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: سلیقه یا رنگ سیاسی رسانه‌ها اشکال نیست، بلکه مسائل سیاسی باید ورای رنگ‌های سیاسی دیده شود، این یک بلوغ سیاسی برای جامعه محسوب شده و کمبود فکری نیست.

لاریجانی ادامه داد: شاید ۹۰ درصد مسائل مهم ما، ورای رنگ‌های سیاسی باشد و تنها ۱۰ درصد آن مسابقه سیاسی جناح‌ها باشد که نباید این ۱۰ درصد را بزرگ کرد.

وی با اشاره به اهمیت مسائل اقتصادی خاطرنشان کرد: کارآفرینی مساله مهمی است، اگر ذهن جامعه را به آن ترغیب نکنیم، حتی کار تولیدی هم بکنیم، اقدام مهمی صورت نگرفته است.

رئیس قوه مقننه همچنین با اشاره به اینکه گاهی شاهد هستیم که نسبت به برخی مسائل در کشور با ظن و گمان برخورد می‌شود، گفت: گاهی یک مساله را به یک سناریو تبدیل می‌کنند که از آن نان بخورند؛ نان را تفت داده و برای خود بازار درست کنند. اما ما درگیری‌های چندوجهی داریم و لازم نیست نسبت به رفتارهای هم تا این حد دچار ظن باشیم؛ تلخی‌هایی که به جامعه منتقل می شود، روح جامعه را منقبض می‌کند.

لاریجانی با اشاره به اینکه نباید ترویج بی‌صداقتی در جامعه داشته باشیم، گفت: من در پارلمان‌های مختلف حضور داشتم، اما هرگز حس نکردم که در سطح کلان جامعه بی‌صداقتی وجود داشته باشد، ما نیاز به یک گشایش روحی داریم.

وی گفت: چالش‌آفرینی‌ها و تیراندازی‌هایی که در جامعه ایجاد می‌شود، فکر جامعه را منحرف کرده و گرفتاری ایجاد می‌کند، باید دید مجموعه کاری که انجام می‌دهیم، گشایشی در جامعه ایجاد می‌کند یا نه؟

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: البته نباید خود را سانسور کنیم، اما با نگاه تبعیضانه به مسائل نگاه کرده تا مشکلات چندوجهی را حل کنیم.


http://www.jahannews.com/vdci5ya5vt1apw2.cbct.html





شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۴  :  رئیس مجلس شورای اسلامی شرایط فعلی کشور در خصوص مذاکرات هسته ای و برجام را قابل مقایسه با دوران آخر جنگ و صدور قطعنامه ۵۹۸ دانست.

راستی جام زهر و اینا هم بود اونوقتا . نظر شما چیه در این مورد ؟
هر چند ما اصلا شباهتی نمیبینیم 
حیف ریاست مجلس 
همون علی مطهری لیاقتش بیشتر بود


امام و روستاییان


امام خمینی (ره) : من شما طبقۀ گودنشینان را از آن کاخ‏نشینان بالا‌تر می‌‏دانم؛ اگر آن‌ها لایق این باشند که با شما مقایسه بشوند ... یک موی شما بر همۀ آن کاخ‏ نشین‌ها و آنهایی که در این انقلاب هیچ فعالیتی نداشتند، بلکه کارشکنی هم تا آن اندازه که می‌‏توانستند می‌‏کردند و الآن هم هر مقدار که بتوانند می‌‏کنند، یک موی شما بر همۀ آن‌ها ترجیح دارد؛ بلکه مقایسۀ یک موی شما با آن‌ها نباید صحیح باشد.

هاشمی رفسنجانی : برخی آن موقع ها(اوایل انقلاب) نبوده اند و در کوچه روستایشان می گشتند و امروز آمده اند و انقلابی شده اند



چی شده یهو ؟ هاشمی حس کرده جای ملک عبداله سعودی خالیه باید جاشو بگیره توی جهان اسلام ؟؟

انرژی و هسته و خسته


سلام

خسته شدیم از بلاتکلیفی

بالاخره کی قراره تکلیف این انرژه هسته ای معلوم بشه خو

میخوایم بریم دور دنیا یه گشتی بزنیم 

منتظریم 

اگه تصویب نمیشه بریم همین سر کوچه به برو بچ محل سر بزنیم